Wat doet de CCR?
De Centrale Cliëntenraad (CCR) van CBZ behartigt de belangen van alle cliënten die zorg krijgen van CBZ-leden. De CCR denkt mee over onderwerpen die op coöperatieniveau van belang zijn voor cliënten, hun vertegenwoordigers en/of familie. De CCR geeft advies over de kwaliteit van zorg aan de directie van CBZ. De CCR stemt ook in met beleid over wetgeving, zoals de Wet Zorg en Dwang, kwaliteitskaders en andere CBZ-beleidszaken.
Wie zit er in de CCR?
De CCR bestaat uit 5 vrijwilligers. Zij hebben allemaal een band met CBZ. Maaike Vervoort is ambtelijk secretaris van de CCR.
Ton Olofsen
Vice voorzitter
clientenraad@boerenzorg.nl
“Als CCR-lid denk ik graag mee en maak ik gebruik van mijn ervaringen als ouder om de zorg nog beter te maken.”
Sigrid Zijdenbos
Algemeen lid
clientenraad@boerenzorg.nl
“Aandacht voor kwetsbare mensen wiens belangen wij mogen, kunnen en zullen behartigen en bewaken.”
Carla Lucas
Algemeen lid
clientenraad@boerenzorg.nl
“Waakzaam voor goede zorg en zorgen dat er ook in de toekomst voldoende zorg blijft.”
Desiree Ziemerink
Voorzitter
clientenraad@boerenzorg.nl
“Als CCR-voorzitter bekijk ik zaken met een positief-kritische blik, altijd gericht op de belangen van cliënten.”
Paula Hoek
Secretaris
clientenraad@boerenzorg.nl
“Als lid van de CCR denk ik graag mee over de positie van mantelzorgers, de impact van de Wet Zorg en Dwang en de personele uitdagingen in de zorg.”
Wilt u iets bespreken of heeft u een vraag?
Wij houden graag contact met de cliëntenraden van de leden van CBZ, zodat we weten wat er speelt op de zorglocaties die lid zijn van CBZ. Heeft u een vraag, wilt u een onderwerp met ons bespreken of vindt u het belangrijk dat een onderwerp op de agenda van ons overleg met CBZ komt te staan, neemt u dan contact met ons op. Wij zijn bereikbaar via het algemene mailadres clientenraad@boerenzorg.nl.
Bekijk het CCR Jaarverslag 2023 (pdf) en het CCR werkplan 2024 (pdf)
Download de CCR flyer (pdf).